Категории
☰РЕГИСТРИРАЛИ СМЕ ФИРМА, А СЕГА КАКВО СЛЕДВА?
Мартин е решил да се „гмурне” в света на бизнеса. След като напуска работата си и без да губи излишно време, той се регистрира като едноличен търговец. Ентусиазиран от фактът, че вече е „бизнесмен”, Мартин не мисли за многото организационни задачи, които му предстоят.
Без лоши мисли, можем да му изброим неща, които той трябва да направи. Някои от тях не са задължителни и са по желание.
Списъкът е плашещо дълъг, но само на пръв поглед. Ако го разгледаме подробно, ще видим, че той е просто дълъг. Изброяването е примерно и има насочващ характер.
1.Да си направи печат на фирмата.
2.Да си изработи визитки / по желание-уеб сайт/
3.Да си открие разплащателна сметка
4.Да си намери счетоводител на фирмата. Вариантите тук са два- или да е на трудов договор или от външна счетоводна фирма.
5.При нужда, може да упълномощи лице, което да го представлява пред банката- да извършва плащания или да прави справки за движението по сметките.
6.Като самоосигуряващо се лице- да изготви и регистрира самоосигурителна книжка, както и да подаде декларация за започване на осигуряването.
7.Покупка и регистрация на касов апарат
8.Снабдяване с нужните консумативи, документи и бланки- касови ленти, книги за покупките, за продажбите, фактури и др. Възможно е и да се снабди със софтуер за издаване на фактури.
9.Ежемесечно да подава в НАП декларация 1 по образец за изплащане на осигуровки. Трябва да си извади личният код от НОИ и заедно с неговото ЕГН, ще може да проверява какви плащания и задължения има по партидата му.
10.По желание е добре да се извади и електронен подпис
11.Регистрация по ДДС-доброволна или задължителна , при оборот над 50 000 лева за 12 месеца назад.
Ако реши да се регистрира доброволно, е нужно да подаде заявление за това. С решението за регистрация, излиза и картонче с данни за датата на регистрация, ЕИК и името на фирмата.
12.Ако се е регистрирал по ДДС, то има задължение всеки месец до 14-то число да подава ДДС декларация за изминалия месец
Мартин иска да отвори магазин за дрехи.
Нужно е да намери подходящо помещение под наем. То трябва да притежава разрешително за магазин.
Мартин трябва да организира оборудването на магазина със стелажи, ако е нужно и да се извърши ремонт.
Следват рекламни табели и надписи на витрините или фасадата на магазина.
Идва ред на зареждането със стока.
Ако Мартин няма лично да продава стоката си, нужно е да намери продавач.
Определено започването на нов бизнес не е лесно и изисква много време, усилия и разбира се, финансови средства.
Вярваме, че ентусиазмът на Мартин ще му помогне да се справи с всичко.
Всеки бизнес има своите специфични изисквания. Предварително е добре да сме запознати с тях, за да организираме дейността си максимално бързо.
/ Статията не претендира за изчерпателност по съответната тема. Използването на юридическа терминология е сведено до минимум /
адвокат Мариана Розованова
сподели статията