aдвокат Мариана Розовановаaдвокат Мариана Розованова

  • Начало

    Начало

    • Договорни отношения
    • Имоти
    • Наследство
    • НАКАЗАТЕЛНИ
    • Семейни отношения
    • Съдебен изпълнител

    Начало

    • Трудови отношения
    • Търговци
    • СЪВЕТИ
    • Често задавани въпроси
    • ДРУГИ
    • ГОСТИ
  • Сфери на дейност

    Сфери на дейност

    • Изпълнителен процес
    • Наследствено право
    • Трудово право
    • Тарифи

    Сфери на дейност

    • Търговско право
    • Семейно право
    • Облигационно (договорно) право
    • Наследствено право
    • Изпълнителен процес, събиране на вземания
    • Вещно право, недвижими имоти
  • Онлайн консултации
  • Медийни изяви
  • Интересно
  • За нас
  • Контакти
  • Карта на сайта
  • Вашите коментари
  • Консултантски услуги
  • Начало
    • Договорни отношения
    • Имоти
    • Наследство
    • НАКАЗАТЕЛНИ
    • Семейни отношения
    • Съдебен изпълнител
    • Трудови отношения
    • Търговци
    • СЪВЕТИ
    • Често задавани въпроси
    • ДРУГИ
    • ГОСТИ
  • Сфери на дейност
    • Изпълнителен процес
    • Наследствено право
    • Трудово право
    • Тарифи
  • Онлайн консултации
  • Медийни изяви
  • Интересно
  • За нас
  • Контакти
  • Карта на сайта
  • Вашите коментари
  • Консултантски услуги

БЪРЗА ПРАВНА ПОМОЩ



Категории

  • Договорни отношения
  • Имоти
  • Наследство
  • НАКАЗАТЕЛНИ
  • Семейни отношения
  • Съдебен изпълнител
  • Трудови отношения
  • Търговци
  • СЪВЕТИ
  • Често задавани въпроси
  • ДРУГИ
  • ГОСТИ
☰


РЕГИСТРИРАЛИ СМЕ ФИРМА, А СЕГА КАКВО СЛЕДВА?

Share

Мартин е решил да се „гмурне” в света на бизнеса. След като напуска работата си и без да губи излишно време, той се регистрира като едноличен търговец. Ентусиазиран от фактът, че вече е „бизнесмен”, Мартин не мисли за многото организационни задачи, които му предстоят.  

Без лоши мисли, можем да му изброим неща, които той трябва да направи. Някои от тях не са задължителни и са по желание.

 Списъкът е плашещо дълъг, но само на пръв поглед. Ако го разгледаме подробно, ще видим, че той е просто дълъг. Изброяването е примерно и има насочващ характер.

 

1.Да си направи печат на фирмата.

 

2.Да си изработи визитки / по желание-уеб сайт/

 

 3.Да си открие разплащателна сметка

 

4.Да си намери счетоводител на фирмата. Вариантите тук са два- или да е на трудов договор или от външна счетоводна фирма.

 

5.При нужда, може да упълномощи лице, което да го представлява пред банката- да извършва плащания или да прави справки за движението по сметките.

 

6.Като самоосигуряващо се лице- да изготви и  регистрира самоосигурителна книжка, както и да подаде декларация за започване на осигуряването.

 

7.Покупка и регистрация на касов апарат

 

8.Снабдяване с нужните консумативи, документи и бланки- касови ленти, книги за покупките, за продажбите, фактури  и др. Възможно е и да се снабди със софтуер за издаване на фактури.

 

9.Ежемесечно да подава в НАП декларация 1 по образец за изплащане на осигуровки. Трябва да си извади личният код от НОИ и заедно с неговото ЕГН, ще може да проверява какви плащания и задължения има по партидата му.

 

10.По желание е добре да се извади и електронен подпис

 

11.Регистрация по ДДС-доброволна или задължителна , при оборот над  50 000 лева за 12 месеца назад.

 

Ако реши да се регистрира доброволно, е нужно да подаде заявление за това. С решението за регистрация, излиза и картонче с данни за датата на регистрация, ЕИК и името на фирмата.

 

    12.Ако се е регистрирал по ДДС, то има задължение всеки месец до 14-то число да подава ДДС декларация за изминалия месец

 

Мартин иска да отвори магазин за дрехи.

Нужно е да намери подходящо помещение под наем.  То трябва да притежава разрешително за магазин.

Мартин трябва да организира оборудването на магазина със стелажи, ако е нужно и да се извърши ремонт.

Следват рекламни табели и надписи на витрините или фасадата на магазина.

Идва ред на зареждането със стока.

Ако Мартин няма лично да продава стоката си, нужно е да намери продавач.

 

Определено започването на нов бизнес не е лесно и изисква много време, усилия и разбира се, финансови средства.

Вярваме, че ентусиазмът на Мартин ще му помогне да се справи с всичко.

 

Всеки бизнес има своите специфични изисквания. Предварително е добре да сме запознати с тях, за да организираме дейността си максимално бързо.


/ Статията не претендира за изчерпателност по съответната тема. Използването на юридическа терминология е сведено до минимум /

адвокат Мариана Розованова

 


сподели статията



адвокат

Навигация

  • Начало
  • Сфери на дейност
  • Онлайн консултации
  • Медийни изяви
  • Интересно
  • За нас
  • Контакти
  • Карта на сайта
  • Вашите коментари
  • Консултантски услуги

Закони

  • ДОГОВОРНИ ОТНОШЕНИЯ
  • ИМОТИ
  • НАСЛЕДСТВО
  • НАКАЗАТЕЛНИ
  • СЕМЕЙНИ ОТНОШЕНИЯ
  • СЪДИЯ ИЗПЪЛНИТЕЛ
  • ТРУДОВИ ОТНОШЕНИЯ
  • ТЪРГОВЦИ и техните права

Контакти

  • advokat@infolaw.bg
  • 0878 87 10 18
  • Адв. Мариана Розованова

гр. София
Професор Фритьоф Нансен 47, ет.5, оф.17

Всички права запазени © 2014 - 2023 infolaw.bg       Изработка на онлайн магазин : WebBuild