Категории
☰"ХИТРИ КАПАНИ", ЗАЛАГАНИ ОТ МОБИЛНИТЕ ОПЕРАТОРИ! КОИ СА "МИШКИТЕ"? - част втора
Как продължи историята на нашия герой Симо? Какво е нужно да знаем? Как да се предпазим?
Ето продължението на темата:
6. ПРИ СКЛЮЧВАНЕ НА ДОГОВОР, ИМАТЕ ВЪЗМОЖНОСТ В 7-ДНЕВЕН СРОК ДА СЕ ОТКАЖЕТЕ ОТ НЕГО.
Не го ли знаехте това?
Служителите на мобилните оператори често „съзнателно” забравят да споменат тази подробност. Това обаче не се дължи на някакъв вид деменция, а е подход, който можем да сравним със сентенцията „мълчанието е злато”. За операторите мълчанието е още един нов потребител и ежемесечни финансови постъпления.
Вие имате право да се запознаете с договора, да премислите на спокойствие всичко и в 7 дневен срок да се откажете. Това е законовото ви право.
Сега вече знаете и дори може услужливо да го напомняте на служителите на съответния мобилен оператор. Те ще го оценят определено, макар и без нужния ентусиазъм.
7. ПРОБЛЕМ С НАДПИСАНИ СМЕТКИ
Това е често срещан проблем.
Получавате сметката си и с учудване установявате, че имате начислен роуминг. Няма нищо лошо в това, но де да бяхте ходили в чужбина, че да има основание за това.
Или баба Иванка има включена такса за използване на интернет……Проблемът е, че точно баба Иванка изобщо не използва интернет, поради липса на време, не поради други причини.
Внимавайте какво ви се начислява в сметките! Изисквайте подробни разпечатки, настройте брояча на изходящите си повиквания, за да имате база за сравнение. Когато излизате в чужбина, добре е да включите телефона си на ръчен избор на мрежа, защото има райони, в които сигналът на чуждите оператори е доста силен и може да се включи автоматично. Резултатът ще е скъпи разговори.
КРАТКИ СЪВЕТИ
Капаните на мобилните оператори са много, но вие можете да се предпазите от тях.
1.Четете внимателно договорите, които ви се дават да подпишете.
2.Малкият шрифт не е за украса, а изисква вниманието ви.
3.Срокът на договора е важен елемент и колкото е по-дълъг, толкова възможностите ви за прекратяване намаляват.
4.Прегледайте услугите, които ви се предлагат и кои от тях реално са ви необходими. Излишно е да плащате за неща, които нямате и намерение да използвате.
5.Преценете какъв вид такса е добра за вас с оглед вашите разговори.
6.Ако ви възникнат проблеми, подайте жалба до самия оператор или до Комисията по защита на потребителите или Комисията за регулиране на съобщенията. Но последните два органа не могат да ви намалят високата сметка, а те следят за лоялното отношение на оператора и спазването на закона.
7.Ако мобилният оператор ви е нанесъл материални щети, може да подадете иск в съответния съд.
А какво стана със Симо?
Той вече знае тънкостите и с радост носи и трите си телефона. Трудно му е, но единствено от гледна точка на плащането на сметките им. Това, че често го обзема паника, незнаейки кой телефон точно звъни, няма да коментираме. Нещата са и малко на късмет при него-ако го улучи, говори, ако ли не- не е фатално.Който го търси, ще прояви разбиране и ще звънне отново.
Но Симо иначе проблеми няма, защото е информиран за капаните и не стъпва в тях.
/Статията не претендира за изчерпателност по съответната тема.Използваната юридическа терминология е сведена до минимум /
адвокат Мариана Розованова
сподели статията